Hallo allemaal,
Het bestuur heeft geconstateerd dat er geen zicht was op de ballen binnen de vereniging. Er is een allegaartje ontstaan van ballenverzamelingen en tassen. Ook het verantwoordelijkheidsgevoel voor de ballen is niet bij alle teams even goed aanwezig.
Het bestuur is van mening dat het niet zo kan zijn dat er na een training, een wedstrijd of een toernooi een bal ‘verdwenen’ is en dat de club dat dan maar moet oplossen.
Aan de andere kant moet er dan wel beleid zijn op het materiaalbeheer in het algemeen. Dat was er de afgelopen jaren niet, maar dat gaan we nu wel weer mee starten. Te beginnen met de ballen, maar ook op kledinggebied zal een en ander worden ondernomen het komende jaar.
Er zijn nieuwe ballen aangeschaft die onder de diverse teams zullen worden verspreid. De wat oudere ballen die op zich nog goed zijn zullen worden ingezet als extra beschikbare trainingsballen in de Zwet en voor in de Goudenregenlaan, en ook de recreanten zullen daarmee worden voorzien. Er zal een afschrijvingssysteem worden gehanteerd waarmee op termijn ballen ook gewoon kunnen worden vervangen.
Wel gaat dan ook onmiddellijk in dat een team dat de nieuw samengestelde ballentas krijgt daar ook verantwoordelijk voor is. Indien een bal verdwijnt komt dat voor rekening van het team. Een bal die verdwijnt wordt op kosten van het team vervangen door een nieuw exemplaar tegen de dan geldende prijzen voor het type bal inclusief eventuele verzendkosten. De prijzen liggen nu tussen de 30,– en 45,– en verzendkosten zijn al gauw minimaal 5,–. Alle ballen worden geregistreerd met bijbehorende foto, en aan het eind van elk seizoen worden deze gecontroleerd.
Maar ga vooral genieten van de nieuwe ballen en de straks extra beschikbare ballen op de trainingslocaties!
Nieuwe ballen 2 (Small)
Met vriendelijke groeten,
Karel van der Velden